Ons team

Elk kind heeft zijn eigen talenten. Onze leerkrachten blijven in beweging om die kwaliteiten naar boven te halen, zodat je wordt wie je bent: een uniek en mooi individu. Eerst de relatie, dan het onderwijs. Kinderen komen pas tot leren, als je echt contact met ze maakt; als je ze ziet en hoort. In het samenspel tussen leerkracht en leerling ontstaat groei. Dat is voor het team leerkrachten van de Kardinaal de Jong school geen plicht of belasting, het raakt direct aan de passie voor hun vak.

Maak kennis
Sluiten
  • Kinderen komen vaak bij mij als ze niet lekker in hun vel zitten. Ik ga heel persoonlijk met ze aan de slag en kan echt een verschil voor ze maken. Dat geeft veel voldoening.

    gedragsspecialist
    Maaike Koster
  • Bewegen is meer dan voetballen op het schoolplein. Ik laat kinderen kennismaken met zoveel mogelijk sport en spel. Maar vooral wil ik dat zij bewegen associëren met plezier.

    vakdocent bewegingsonderwijs
    Saskia Juffermans
  • Taal is niet alleen oefeningen doen en strategieën aanleren. Taal is communicatie. Wanneer kinderen met elkaar in gesprek gaan, leren ze van elkaar en ontwikkelen ze ook hun taalgevoel.

    taalspecialist
    Carolien Sloot
  • In ons groepsdoorbroken onderwijs heb ik dagelijks instructiegroepjes speciaal voor rekenen. Dat vind ik fijn. Ik kan leerlingen meer aandacht geven en weet precies waar ze staan.

    rekenspecialist
    Anne-Marie Vriesman
  • Het schrift en boek zijn bij ons nog steeds leidend. De Chromebooks gebruiken we om lesstof te herhalen en beter in te slijpen. Daarnaast wil je leerlingen mediawijzer maken. Hoe ga je bijvoorbeeld om met social media?

    ICT-coördinator
    Nikki Eppenga
  • Als onderwijsassistent ben je flexibel inzetbaar. De ene keer ben ik in de klas de leerkracht aan het ondersteunen, de andere keer werk ik buiten de klas met een groepje kinderen aan hun woordenschat. Door flexibel te werken heb ik ook echt tijd voor het individuele kind.

    onderwijsassistent groep 1,2 en 3
    Elja Dekker
  • We hebben regelmatig vakdocenten over de vloer om handvaardigheid, dansles en toneel te geven. Mijn sterke kant is drama. Ik hou geen verhandeling over Napoleon, ik speel Napoleon. Althans, dat probeer ik. Dan breng je kinderen echt in het verhaal.

    cultuurcoördinator
    Rick Barnaart van Bergen
  • Kinderen zijn van nature geen stilzitters. Onderzoek laat zien dat het werkgeheugen beter wordt, als je beweegt. Hoe kun je dat combineren met leren? Dat zijn we met elkaar aan het ontdekken. Kortom, lekker speels bezig zijn, daar kun je een hoop van opsteken.

    inspirator bewegend leren
    Florianne Dik