Ons team

Elk kind heeft zijn eigen talenten. Onze leerkrachten blijven in beweging om die kwaliteiten naar boven te halen, zodat je wordt wie je bent: een uniek en mooi individu. Eerst de relatie, dan het onderwijs. Kinderen komen pas tot leren, als je echt contact met ze maakt; als je ze ziet en hoort. In het samenspel tussen leerkracht en leerling ontstaat groei. Dat is voor het team leerkrachten van de Kardinaal de Jong school geen plicht of belasting, het raakt direct aan de passie voor hun vak.

Maak kennis
Sluiten
  • Mijn doel is om alle kinderen met een plezierig en vooral veilig gevoel naar school te laten komen. Ik doe dat door het voorkomen en tegengaan van omgang en gedragsproblemen. Kinderen die op sociaal emotioneel gebied extra ondersteuning nodig hebben kan ik helpen. Dit gebeurt altijd in samenspraken met ouder(s)/verzorger(s).

    gedragsspecialist
    Tim Kesselaar
  • Bewegingsonderwijs is nu belangrijker dan ooit. De gymles is de ideale plek om de leerlingen in contact te brengen met zoveel mogelijk sporten en spellen. Ik wil graag zien dat een leerling een leven lang met plezier kan bewegen en sporten.

    vakdocent bewegingsonderwijs
    Steyn Honig
  • Taal is overal. Taal verbindt. Taal is communiceren. Dat doen we op heel veel verschillende manieren die allemaal in ons onderwijs aan bod komen. Het is mooi om te zien hoe er steeds meer verbindingen ontstaan tussen vakken en tussen kinderen.

    taalspecialist
    Monique Mol
  • In ons groepsdoorbroken onderwijs heb ik dagelijks instructiegroepjes speciaal voor rekenen. Dat vind ik fijn. Ik kan leerlingen meer aandacht geven en weet precies waar ze staan.

    rekenspecialist
    Anne-Marie Vriesman
  • Het schrift en boek zijn bij ons nog steeds leidend. De Chromebooks gebruiken we om lesstof te herhalen en beter in te slijpen. Daarnaast wil je leerlingen mediawijzer maken. Hoe ga je bijvoorbeeld om met social media?

    ICT-coördinator
    Michelle Konijn
  • Als onderwijsassistent ben je flexibel inzetbaar. De ene keer ben ik in de klas de leerkracht aan het ondersteunen, de andere keer werk ik buiten de klas met een groepje kinderen aan hun woordenschat. Door flexibel te werken heb ik ook echt tijd voor het individuele kind.

    onderwijsassistent groep 1,2 en 3
    Elja Dekker
  • Kinderen zijn van nature geen stilzitters. Onderzoek laat zien dat het werkgeheugen beter wordt, als je beweegt. Hoe kun je dat combineren met leren? Dat zijn we met elkaar aan het ontdekken. Kortom, lekker speels bezig zijn, daar kun je een hoop van opsteken.

    inspirator bewegend leren
    Florianne Dik